CZYM JEST ANALIZA

Analiza biznesowa to

oparte na obiektywnych przesłankach i danych badanie stanu firmy oraz kształtujących go przyczyn. Dodatkowo przygotowuję zakres i plan działań dla uzyskania poprawy.

 

 

Rekomenduję jako Interim Managera, jeśli idzie o procesy
transformacyjne w polskich firmach rodzinnych.

Prezes firmy rodzinnej po projekcie transformacji i sukcesji.

geneza potrzeby

SKĄD POTRZEBA ANALIZY

Dobrze działający proces to jak sprawnie działająca maszyna, która przetwarza składniki do niej wchodzące w gotowe produkty dostarczane jakościowo, na czas i po optymalnych kosztach.

Często budując firmy skupiamy się na kluczowym czynniku sukcesu, zostawiając „dogranie szczegółów” pracownikom niższego szczebla. Robią oni co mogą, ale oceniając funkcjonowanie ze swojej perspektywy ustawiają proces nieoptymalnie lub wręcz budują tak zwane „silosy”. Takie nieoptymalnie ustawione procesy prowadzą do zakłóceń i wzrostu kosztów, co z kolei skutkuje obniżeniem konkurencyjności firmy.

Szczególnie jest to widoczne, gdy zmieniają się zewnętrzne warunki rynkowe, a firma za nimi nie nadąża.

adresaci analizy

KIM SĄ MOI KLIENCI

Analiza biznesowa dedykowana jest firmom i ich szefom, którzy odczuwają rzeczywistą potrzebę zmiany, ale nie mają jasnej wizji tego co i jak zmieniać. Potrzebują obiektywnego spojrzenia „świeżym okiem”, „z boku”.

Produkcja i usługi

Moi klienci to firmy produkcyjne lub usługowe (serwis, logistyka, outsourcing).

Obroty 50 MLN PLN+ lub zatrudnienie 200 osób+

Firmy te przekroczyły próg 200 zatrudnionych osób i wielkość obrotów 50 milionów złotych.
Po przekroczeniu tego progu, czym większa jest firma, tym bardziej spada jej efektywność operacyjna, pojawia się marnotrawstwo i duże potencjały do poprawy.

Zakończony etap dynamicznego rozwoju

Firmy zakończyły okres dynamicznego rozwoju, gdy głównym problemem było jak dostarczyć klientowi to czego oczekiwał. Duży popyt i wysokie marże pokrywały wówczas wszelkie niedociągnięcia i niedoskonałości funkcjonowania.

Spadające zyski

Wymagający i bezwzględny rynek, nielojalni klienci, rosnąca ostra konkurencja, doprowadziły do ograniczenia wzrostu i zysków.

Zwiększanie wysiłku i cięższa praca nie dają oczekiwanego rezultatu

Dotychczasowe metody pracy wsparte większym wysiłkiem i zaangażowaniem przestały działać.

Szef czujący potrzebę wsparcia

Szefowie firm czują, że należałoby coś zmienić, ale natłok codziennych obowiązków nie pozwala im zająć się tymi problemami w stu procentach.

moja realizacja

JAK PRZEBIEGA ANALIZA

Proces analizy składa się z 4 etapów

moja realizacja

ZAKRES PRAC

Zestaw danych podlegający analizie jest tak przygotowany, by prześwietlić metody działania firmy w następujących płaszczyznach: finansowej, księgowej, zarządczej, operacyjnej, kadrowej, organizacyjnej, sprzedażowej, jakościowej, logistycznej.
Zderzenie ze sobą informacji z różnych źródeł i zakresów tworzy wielowymiarowy obraz firmy i pozwala ujawnić miejsca największych rezerw niewykorzystanego potencjału biznesowego.

NAJCZĘSTSZE SPOTYKANE REKOMENDACJE I USPRAWNIENIA WYNIKAJĄCE Z ANALIZY

Najczęściej proponowane usprawnienia dotyczą trzech poziomów zmian:

  1. prostych zmian w stosowanych praktykach, które przeniosą szybkie efekty,
  2. zmian strukturalnych, które wzmocnią pozycję konkurencyjną firmy i rozwiną jej kadrę kierowniczą,
  3. wdrożenia sprawdzonych, nowoczesnych metod i technik zarządzania gwarantujących wzrost efektywności i produktywności.
czego oczekwiać po analizie

CO UZYSKUJEMY DZIĘKI ANALIZIE

  • obiektywną i szczegółową diagnozę objawów i przyczyn + plan działań dla poprawy,
  • jasne i proste wskazania co robić by poprawić sytuację,
  • wzrost zrozumienia niedostrzeganych aspektów biznesu,
  • dobry początek dla „nowego otwarcia” lub przerwania passy stagnacji czy „zjeżdżania po równi pochyłej”
home2-slider-4
moje przewagi

Dlaczego współpraca ze mną jest dobrym wyborem:

Posiadam unikalny zestaw doświadczeń, kompetencji, narzędzi i praktyk. Dostarczam umówiony rezultat.

referencje

Co o mojej pracy mówią klienci

moja oferta

Moje podejście do biznesu

Misja

Pomagam polskim firmom zwiększać efektywność operacyjną i biznesową by mogły stanąć na równi z globalnymi liderami swoich branż.

Wizja

Moi klienci, dzięki sprawniejszym biznesom przesuwają się na czoło peletonu swoich konkurentów co roku zwiększając zyski.

Wartości

Uczciwość, zaufanie, pomoc w rozwoju, cierpliwość, bezpieczeństwo biznesu, proaktywność, wymierne efekty.

280
+

lat doświadczenia

180
+

lat wdrażania zmian

380
+

projektów zmiany

20
+

metodyki biznesowe

80
+

książek bienzsowych

1300
+

artykułów i prelekcji

moje przewagi

DLACZEGO WYBRAĆ MOJE WSPARCIE

PRAKTYK BIZNESU

Jako praktyk biznesu, mający na koncie tworzenie i zarządzanie swoją firmą, dobrze rozumiem panujące w biznesie ograniczenia i wybory, przed którymi stawiany jest Zarząd, gdy teoretyczne rozwiązania nie zawsze są optymalne.

WYKONALNOŚĆ I SKUTECZNOŚĆ

W planie zmian i rekomendacjach, uwzględniam zestaw najlepszych praktyk oraz możliwość ich wdrożenia. Celem nadrzędnym prac jest uzyskanie efektu oczekiwanego przez Klienta zarówno w sferze zmian strukturalnych i systemowych, jak również wymiernego efektu finansowego szybko poprawiającego kondycję firmy.

MAKRO I MIKRO

Rozumiem biznes jako całość, połączenie współzależnych procesów i jednocześnie operacjonalizuję najlepsze praktyki na poziome czynności wykonywanych przez poszczególnych pracowników. Wszystko zsynchronizowane i dostarczające większych efektów dzięki synergii.

portfolio

Przykłady doświadczeń moich projektów

KONTAKT

Jeżeli czujesz, że Twoja firma mogłaby skorzystać na proponowanym przeze mnie podejściu, wypełnij poniższy formularz. Skontaktuję się by poznać sytuację firmy i jej potrzeby oraz zdiagnozować skalę możliwości poprawy.
Etap 1 – DIAGNOZA nie wiąże się z żadnymi kosztami.

Przesyłane wiadomości nie są zapisywane.
Pola oznaczone znakiem * są wymagane

    #zikzag_carousel_662ec9b30ffc2 .slick-arrow:before, #zikzag_carousel_662ec9b30ffc2 .slick-arrow:after { border-color: #222222; } #zikzag_carousel_662ec9b30ffc2 .slick-arrow{ background-color: #222222; }#zikzag_carousel_662ec9b30ffc2 .slick-arrow:hover { background-color: #989898; } #zikzag_carousel_662ec9b30ffc2 .slick-arrow:hover:after, #zikzag_carousel_662ec9b30ffc2 .slick-arrow:hover:before { border-color: #989898; }